Egengjord snabb friskussmoothie

Den här smoothien har jag gjort och druckit nu flera gånger i veckan i ett par veckor. Ingredienserna gör att jag tänker att jag ska hålla mig frisk och få energi. Dessutom är den beroendeframkallande fräsch och god!
Mitt tips: skaffa dig en sådan här behändig mixer allt-i-ett, typ mix & go eller variant. Den tar inte mycket plats, är inte dyr och det är SÅ smidigt!! 
Du kan göra dig en smoothie och dricka den som uppladdning på väg till gymmet eller spara den till efter ett svettigt träningspass och bara svepa den! Sååå gott!! 
 
Ingredienser: 
 
 
ca 1 dl mango i bitar (frusen eller färsk)
saften av en citron
ca 1 tsk gurkmeja eller efter smak
en skvätt flytande honung
1 banan
valfri mjölk av havre/kokos/mandel ca 5-6 dl eller mer
ca 2 cm färsk ingefära eller efter smak (du skalar den enklast med en tesked, se bild)
 
Så här gör du:
 
 
- skala ingefärabiten och dela den i mindre bitar, lägg ner i mixerburken
- pressa saften ur citronen och häll i mixerburken
- bryt ner bananen
- lägg i resten av ingredienserna:
 
 
 
fyll upp med "mjölken" och mixa:
 
 
Tips: vill du ha smoothien lite matigare, lägg även i ca 2 msk chiafrön
 
nu är det dags att njuta!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: